مرجع طراحي سايت حرفه اي مرجع طراحي سايت حرفه اي .

مرجع طراحي سايت حرفه اي

اشتباهات طراحي مجدد سايت


ايرادات پياده سازي دوباره وب سايت (website redesign) و تغيير‌و تحول مارك (rebranding) موجب مي‌گردد درجه بهينه سازي وبسايت كاهش پيدا نمايد. به تدريج شاهد اين هستيم كه صاحبان وبسايت، ظواهر و طراحي سايت خويش را تغيير تحول مي‌دهند، كه همين سبب ساز ميشود سكو خويش را در گوگل از دست بدهند و سعي هايي را كه منجر ارتقا سكو در حوزه‌ كاري خويش اجرا داده بودند را از در بين ببرند. بايستي اظهار‌كرد كه از نگاه seo، پيش از هر مبادرت جهت اعمال تغييرات در وبسايت، مي بايست از پيشين، اپليكيشن و برنامه اي را داشته باشيم تا به درجه وب سايت در گوگل و معيار بازديد وبسايت، لطمه اي وارد نشود.
مي قدرت با استعمال از ابزار مقايسه اي Searchmetrics، توفيق و يا اين كه عدم توفيق پياده سازي دوباره وبسايت يا اين كه تغيير‌و تحول مارك را ديد. طراحي سايت در صورت تحت، شاهد پسرفت يك وبسايت به جهت تغيير تحول دامنه آن مي باشيد. مطلقا، تصوير بالا براي هيچ كس خوشايند وجود ندارد، به دليل آن كه صاحبان اين وبسايت نتواسنتد جايگاه لغت ها كليدي را مراقبت نمايند. به صورت ايده آل، مي بايست بتوانيد به هنگام پياده سازي دوباره و يا اين كه توليد اسم تجاري تازه براي تارنما خويش، درجه تارنما را در گوگل محافظت نمائيد و يا اين كه حتي ارتقا دهيد. شكل پايين، مثالي ميباشد از گسترش يك تارنما بعداز بازطراحي و تغييرات.
به تصوير پايين توجه نمائيد.
در حالتي‌كه قصد توليد تغييرات مهم را داريد، خوب ميباشد از برخي ابزارها مانند Nazzle Media استعمال نماييد. به خواسته به كارگيري از سرويس ها اين سايت بايستي در آن نام نويسي فرمائيد. با پرهيز از خطاها رايج به هنگام پياده سازي دوباره و جابجايي وبسايت به دامنه تازه، مي‌توانيد از كاهش درجه تارنما خويش در گوگل پرهيز كنيد. اين خطاها به تفصيل تحت ميباشند:
عدم استعمال از بنچ ماركينگ (Benchmarking)
شما بايستي در گام اوليه، پيش از انجام تغييرات بر روي تارنما خويش، درجه فعلي وبسايت خويش را الگوبرداري (Benchmark) فرماييد. ولي توصيه ميشود پيش از شروع الگوبرداري، داده ها پايين را دستيابي نماييد:
– معدل Organic Sessions در 12 ماه پيشين
– معدل تعداد يوزرها در 12 ماه پيشين
– نرخ خروج استفاده كننده (Bounce Rate) در 12 ماه قبلي
– معدل Organic Order Value در 12 ماه پيشين در شكل دسترسي
– معدل Organic Revenue در 12 ماه قبلي در شكل دسترسي
– سكو فعلي وبسايت في مابين 3، 10 و 20 سكو اوليه با استعمال از ابزار SEMRush
– واحد سنجش بازديد از وبسايت با به كار گيري از ابزار Searchmetrics
مي قدرت داده هاي عددي كنوني را با آماري كه پس از جابجايي وب سايت به دامنه تازه به دست مياوريد، مقايسه فرمائيد و تلاش كلي اينترنت ‌وبسايت را بسنجيد.
بعضي ترفندها
مي‌توانيد با به كارگيري از ابزار Screaming Frog، به تحقيق و محاسبه داده ها وبسايت بپردازيد.
در‌صورتي‌كه مي‌خواهيد به يك دامنه تازه برويد، لندينگ پيج يا اين كه شيت فرود خويش را درين دامنه بسازيد و تمهيداتي بيانديشيد كه گوگل بتواند اين كاغذ را تحقيق كند.
براي همگي دامنه هاي متعدد در Search Console اكانت كاربري بسازيد: example.com, www.example.com, https://www.example.com, https://example.com
حذف كردن بخشها(Sections) و گروه بندي ها(Categories) در سايت


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۱:۵۵ توسط:صبا موضوع: نظرات (0)

TypeScript چيست

TypeScript چيست
با بسط روز افزون لهجه اپليكيشن نويسي Javascript و استعمال هر چه بيشتر آن در ايجاد نرم‌افزار‌هاي ذيل اينترنت اين لهجه به يك كدام از توان‌هاي والا در ساخت‌و‌ساز نرم افزار‌هاي مطابق اينترنت تبديل گرديده‌است. مخلوط اين لهجه با Css و Html5 به طور تقريب هر سيرتكامل نياز براي تهيه و تنظيم و گسترش نرم افزار‌هاي اينترنت را حل نموده است. جاوا اسكريپت در بالا براي اسكريپت نويسي سمت كلاينت براي صفحه هاي اينترنت ساخت‌و‌ساز شد و براي سال‌ها به‌تيتر ابزاري براي مدير كردن رويدادهاي صفحه ها اينترنت محصور گرديده بود و در سود بخش اعظمي از تجهيزات موردنياز براي اپليكيشن‌نويسي نرم افزار‌هاي مقياس بلندمرتبه را به‌ياروهمدم نداشت.

امروزه به قدري Javascript پيشرفت داده شد‌ه‌است كه حتي‌ د‌ر طراحي سايت اپ‌هاي Native مانند Windows Store و اپ‌هاي پايين Cloud نيز به كار گيري مي شود. گسترش‌هاي انجام يافته و اشاره گرديده در‌اين حوزه موجب شد تا شاهد پيداش نرم‌افزار‌هاي بر طبق جاوا اسكريپت با سايزهاي بي نظير‌اي باشيم و اين بيان كنده اين بود كه ساخت اپ‌هاي مبني بر جاوا اسكريپت در مقياس‌هاي تبارك فرمان دشواري ميباشد و اكنون TypeScript بوسيله غول قابل انعطاف افزاري دنيا (Microsoft) پا به عرصه گذارده كه‌اين فرايند را سهل‌خيس كند. به ياري TypeScript مي‌اقتدار اپليكيشن زير JavaScript در مقياس بلندمرتبه ساخت و ساز كرد به نحوي با هر مرورگر و سيستم عاملي سازگار باشد. TypeScript از شي گرايي نيز نگهباني مي‌نمايد و خروجي آن در غايت به JavaScript كامپايل مي گردد. خيلي‌ها نظريه دارا هستند كه غرض اساسي مايكروسافت از ساخت‌و‌ساز و گسترش اين لهجه رقابت با CoffeeScript ميباشد. CoffeeScript يك گويش متن گشوده ميباشد كه در سال 2009 بوسيله Jeremy Ashkenas ساخته شده است و سورس آن در GitHub جان دار ميباشد. در آجل، بيشتر به مباحث مرتبط با CoffeeScript و يادگرفتن آن خواهم پرداخت.

با TypeScript چه چيزهايي به دست خوا‌هيم آورد؟

يك نكته قابل توجه اين ميباشد كه‌اين لهجه به خير و خوبي در Visual Studio حفاظت مي شود و امكان Intellisense تايپ كردن نرم افزار به‌اين گويش را دلپذيرتر خواهد كرد و از طرفي ديگر يك كدام از مهمترين مزيت هايي كه TypeScript در مشت ما قرار مي دهد اين ميباشد كه قادر خواهيم بود به طور Syntax آشناي شي گرايي كد نويسي كنيم و خيلي شل‌خيس كد‌هاي خويش را نظم دهي كرده و از تايپ كردن كد‌هاي تكراري اجتناب كنيم.

يكي‌از ديگر از مزيت‌هاي اصلي اين لهجه اين ميباشد كه‌اين لهجه از Static Typing به نيكي مدد مي‌نمايد. اين به اين مفهوم ميباشد كه شما آغاز مي بايست متغير‌ها را تعريف و تمجيد كرده و نوع آن ها را معلوم كنيد و هم اينگونه در هنگام پاس دادن مقادير به پارامتر‌هاي توابع بايستي مسلما به نوع داده اي آنان توجه داشته باشيد زيرا كامپايلر ميان گونه هاي داده اي در TypeScript تمايز قايل ميباشد و در شكل رعايت نكردن اين گزينه شما با اشتباه مواجه خواهيد شد. اين تمايز قايل شدن سبب مي شود كه اپليكيشن هايي خواناتر داشته باشيم از طرفي منجر ميشود كه نادرست يابي و تايپ كردن آزمايش براي اپ ريلكس‌خيس و تميزتر باشد. خلاف JavaScript، در TypeScript(به جهت مدد از شي گرايي) ميتوانيم خلال داشتن كلاس، اينترفيس نيز داشته باشيم و اكنون مزاياي به كار گيري از اينترفيس بر كسي پوشيده وجود ندارد.

به جهت اينكه كد‌هاي TypeScript آغاز كامپايل گرديده و آنگاه تبديل به كد‌هاي JavaScript مي شوند در سود پيش از وصال به مرحله اجراي پروژه، ما از خطاهاي جانور در كد خويش آگاه خوا هيم شد.

اما اين نكته را نيز فراموش نخواهيم كرد كه‌اين لهجه جديد متولد شد‌ه‌است (سال 2012 به وسيله Anders Hejlsberg) و همچنان در اكنون پيشرفت ميباشد و اين اينك مهم ترين عيب اين لهجه قادر است باشد زيرا هنوز به پختگي بقيه لهجه‌هاي اسكريپتي در نيامده ميباشد.
براي مثال به قطعه درج شده با TypeScript اعتنا فرمائيد
دقت نماييد كه درين قطعه كد بالا از امكاناتي به عنوان مثال class و Constructor مستعمل ميباشد كه‌اين كد ها در آخر با مساوي آن در JavaScript جايگزين خواهند شد.
كدهاي ساخت گرديده در كليه مرور گرها قابل انجام ميباشند و با دقت به توسعه و گسترش روز افزون دنياي اينترنت و گويش جاوا اسكريپت، در بعدي اي مجاورت تجهيزات TypeScript به‌اين لهجه نيز رويكرد پيدا مي نمايند، كه در سود از كد هاي TypeScript مي اقتدار خروجي هاي مختلفي براي ورژن هاي متعدد جاوا اسكريپت، در مرورگرهايي كه‌اين تجهيزات را پيشتيباني مي نمايند، تهيه و تنظيم كرد.
TypeScript گروه اي كلان از تجهيزات را در چنگ ما قرار ميدهد، كه كليه اين تجهيزات به يار و همدم Intellisense فوق العاده آن در اطراف Visual Studio يار گرديده‌است. موردها تحت را مي اقتدار پايين را برگزيدگان تجهيزات آن اسم موفقيت:
1. Classes
2. Types
3. Generics
4. Modules
5. Compile-time Type Checking


برچسب: طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۵:۲۸ توسط:صبا موضوع: نظرات (0)